czwartek, 27 grudnia 2012

Poświąteczne wspomnienia


Co roku przed świętami powstaje limitowana edycja prezentów ręcznie robionych, takich od serca, dla najbliższych, dla tych co je docenią i myślę, że co roku na nie czekają ;-) W tym roku były małe słoiczki z orzechami w miodzie z cynamonem. Pycha! Dawno nie jadłam czegoś równie smacznego i mam nadzieję, że  smakowały również obdarowanym.

Przepis jest bardzo prosty. Pochodzi z biedronkowego magazynu Moje smaki życia.

Na patelni uprażyć (najlepiej świeżo łuskane) orzechy włoskie i przełożyć do wyparzonych słoiczków. Podgrzać miód, dodać do niego cynamon (ja bardzo lubię cynamon więc dałam ok. płaskiej łyżeczki) i zalać nim orzechy. Słoiczki wstawić do garnka, zalać ciepłą wodą i gotować na małym ogniu ok. 20 min. Po wyjęciu z garnka odstawić do góry dnem do wystudzenia. Ja zjadałam je zaraz po ostudzeniu ;-) Z pewnością po tym gotowaniu miód straci swoje właściwości, ale smak ma zabójczy!


Nie mogło zabraknąć także pierniczków. Pieczemy je odkąd jest Amelka  W tym roku miała poważny wkład w ich powstanie. Dzielnie ozdabiała, zjadając większość perełek i śnieżynek ;-) Przed świętami obdarowujemy nimi przyjaciół i rodzinę. Zwykle zjadamy je do świąt, ale to już taka nasza tradycja ;-) Bo przed świętami smakują najlepiej!


Szydełkowe śnieżynki. Co roku znajduję nowe wzory i nie mogę się powstrzymać od szydełkowania. Najbardziej lubię te z bawełnianej wełny. Prawdziwie puchate i śniegowe. W tym roku na na choince pojawiły się szydełkowe łańcuchy z gwiazdek.






No i jeszcze prezenty pod choinkę. Zwykle jestem rodzinnym pakowaczem prezentów. Uwielbiam szary papier i naturalne dodatki. Na odwrocie zawieszki znalazły się imiona.



Mikołajowe skarpety szyte w zeszłym roku...


W święta nie może zabraknąć światełek. To one tworzą ten magiczny nastrój. Na zewnątrz...




...i w środku.


Przed domem...



I choinka. Królowa świąt!


Wszystkiego dobrego po świętach!

21 komentarzy:

  1. Ale pieknie u Ciebie :) Cudownie przystrojone okno sniezynkami, piekna choinka.. wogóle bajecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Dorotko! Żałuję tylko,że nie mam lepszego aparatu, bo moim trudno o dobre zdjęcia.

      Usuń
  2. Cudnie, uwielbiam takie prezenty. Bardzo proszę o przepis na orzeszki - muszą smakować wybornie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jutro uzupełnię wpis o przepis na orzeszki. Są rewelacyjne!

      Usuń
    2. Czekam z niecierpliwością - zrobię sobie akie pyszności na Nowy Rok :)

      Usuń
  3. Och...cudowne te słoiczki z na pewno przepysznym środkiem (czekam na przepis :) No i świąteczne dekoracje szydełkowe i nie tylko stworzyły u Ciebie cudny klimat... :) Pozdrawiam cieplutko już poświątecznie i życzę wspaniałych chwil na nadchodzący 2013 rok! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Dziękuję i również wszystkiego dobrego! A przepis będzie na pewno!

    OdpowiedzUsuń
  5. Wspaniałe prezenty, z sercem, najpiękniejsze. Gwiazdki przeurocze:)

    OdpowiedzUsuń
  6. cudnie,choinka przepiękna - taka "domowa" , cudny ten łańcuch ze śnieżynek

    OdpowiedzUsuń
  7. Dziękuję! Lecę dopisać przepis!

    OdpowiedzUsuń
  8. wszystko piękne, ale okno i schody... aaaach!

    OdpowiedzUsuń
  9. wszystko piękne!!!

    a podzieliłabyś się też przepisem na śnieżynki? ja również staram się wyszukiwać nowe i twoje bardzo mi się podobają :) (szczególnie ta gwiazdka z witrynki - przeurocza!)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ta też jest moją ulubioną! Poszukam jutro linku do kopalni śnieżynkowych wzorów,a jak nie znajdę to podeślę zapisane schematy. Wielu nie zdążyłam przerobić! U Ciebie też widziałam fajne gwiazdeczki! Nie znam tej,która wsi bodajże na butelkach i byłabym również chętna :-)

      Usuń
    2. znalazłam ją u Doroty:
      http://szydelkomania.blogspot.com/2011/10/gwiazdki.html
      to ta z Weny, tylko robię ją na 8 elementów, a nie na 10 ;)

      Usuń
    3. No właśnie dobry pomysł! Nie lubię gwiazdek, które mają tyle ramion. Wysyłam do Ciebie maila.

      Usuń
  10. Jak zwykle u Ciebie cudnie, domowo, ciepło, uroczo! Najbardziej podoba mi się dekoracja w oknie i magiczny kredens :) Tobiasz też już miał wkład w pieczenie pierników w tym roku, mieszał (a mówił przy tym "kence, kence!"), wałkował i wycinał ;) Dzięki za odwiedziny u mnie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fantastycznie! Z dziećmi święta nabierają prawdziwego uroku!

      Usuń
  11. PIĘKNE były Wasze Święta! Twoje szydełkowe gwiazdki są hitem również w naszym domu.:)) Wszystkiego co piękne ...po Świętach!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! A na Ciebie czeka słoiczek świątecznych orzeszków!

      Usuń
  12. Piękne dekoracje świąteczne,bardzo lubię Kasiu Twój prosty i elegancki styl.
    U mnie na choince tez były szydełkowe i haftowane dekoracje i sztuczna choinka ze względu na trzy koty ,jeden mój i dwa dzieci.
    Na takie pyszne orzeszki mam wielka ochotę.
    cudowne tagi na słoiczkach, uwielbiam Twoje dosmakowane dodatki.
    Szczęśliwego nowego Roku!

    OdpowiedzUsuń
  13. Czy mogłabym prosić o przesłanie linka do owej tajemniczej kopalni gwiazdkowych schematów? Najbardziej zależałoby mi na schemacie gwiazdki z witryny. Jest cudowna. Zazroszczę tego kredensu - piekna stylizacja. Z góry bardzo pieknie dziekuję.
    Moj mail: słoneczne@inmail.pl
    Monika

    OdpowiedzUsuń